inu-daisukiのブログ

 犬好きです。いろんなことに挑戦しています。英語、中国語、フランス語、韓国語、カラオケ、健康体操、野鳥観察、文学、哲学書・宗教書を読む、認知症サポーター、地域コミュニティーの在り方、図書館の在り方、老人会(寿会)の在り方探索、国際交流、短歌、俳句、川柳、各紙への投稿等々……。しかし、どれも中途半端なので、最近は、とりあえず英語が流暢に話せるようになるため、多くの時間をかけています。

Perhaps the split was inevitable said harvey Cox

  At first the priesthood Nichiren Shoshu and its lay affiliate got along well and cooperated in the building of an impressive modern temple at the foot of Mt.Fuji,the sacred mountain of Japan.But tensions grew as leaders of the Soka Gakkai began to sugest that true Buddhism requires lay leadership,qualitarianism,human rights,and the reform of society.As the conflict heated up,in 1991 the NIchiren priesthood,in a colossal act of clerical hubris,excommunicated 11 million Soka Gakkai members.To enforce this decision,the priests banned Soka Gakkai members from entering the temple.and then the hige priest Nikken Shonin ordered the splendid building's total demolition.Against the wishes of these members and to the horror all architects,the high priest's directive was carried out.The temple was demolished.But Soka Gakkai,as an expression of what some scholars call "Buddhist humanism," thrived.Perhaps the split was inevitable.As Jane Hurst,a student of this movement,puts it,"the pragmatic,goal-oriented,this-worldly focus" of the members of Soka Gakkai was bound to come in conflict with "the otherworldly focus" of the priesthood.


当初は聖職者であった日蓮正宗とその関係団体がよく合流し、日本の神聖な山である富士山の麓にある印象的な現代寺院の建設に協力しました。しかし、創価学会の指導者たちは、真の仏教は、平等なリーダーシップ、 平等主義、人権、社会の改革を必要とします。紛争が激しさを増すにつれて、1991年に日蓮僧侶は、巨大な事務的傲慢の行為で1100万人の創価学会会員を追放しました。僧侶たちは創価学会会員が寺院に入るのを禁止しました。そして、一番偉い僧侶の日顕上人が素晴らしい建物の全壊を命じました。これらのメンバーの希望とすべての建築家の恐怖に、一番偉い僧侶の指示が行われました。しかし、創価学会は、いくつかの学者が「仏教人格主義」と呼んでいる表現として、繁栄しました。分裂は避けられませんでした。この運動の学生であるJane Hurstは、「実践的、創価学会のメンバーのこの世俗的な焦点は、神権の「近世に焦点を当てた」焦点と矛盾するようになりました。(googleの翻訳。ちょっと意味不明の個所あり)